Nová značka pánskych košieľ Rikka Pertti prináša sviežosť a extravaganciu

Na trh prichádza nová slovenská značka pánskych košieľ Rikka Pertti určená odvážnym a sebavedomým pánom všetkých vekových kategórií, ktorí privítajú závan sviežosti, jemnú extravaganciu a neboja sa vyniknúť. Pozornosť je v rámci nej sústredená na kvalitný materiál, originálny dizajn látok a do detailov premyslený strih. Značka Rikka Pertti je „mladším bratom“ stabilnej a úspešnej značky Venergi s 30-ročnou tradíciou. Viac nám v rozhovore prezradila Veronika Palšová, ekonomická riaditeľka.

Prečo ste cítili potrebu modernej sviežej „injekcie“ k tradičnej značke Venergi v podobe vytvorenia odvážnejšej značky Rikka Pertti?

Rozmýšľali sme nad tým už dlhšie. Našli sme vhodný materiál, zvolili odvážnejšie motívy vzorov, zmenili strihy. Trošku sme ich zúžili a zmodernizovali, aby vyhovovali potrebám mladších. Nechceme byť monotónni, nechceme stagnovať. Hľadali sme niečo sviežejšie. Sme, samozrejme, vďační za klientelu, ktorú máme, ale chceli by sme ju rozšíriť aj o mladšie osadenstvo.

Vznikla nová značka Rikka Pertti vyslovene na popud klientov?

Áno, hlavne čo sa týka strihu. Vyhoveli sme ich požiadavkám aj čo sa týka búrlivejších vzorov a myslím si, že v tomto nachádzame porozumenie. Mnoho pánov povie, že v šatníku majú len bielu s modrou a ich rôzne variácie, čoho už majú plné zuby, takže by išli do zmeny.

Zatiaľ sú motívy látok ladené v prírodnom duchu – pierka, listy… Bol to zámer?

Áno, ideme na to trošku pomalšie. (Smiech.) Opatrnejšie. Aby sme pánov nevystrašili.

Čo máte v zálohe? Určite už máte predstavu aj o ďalších vzoroch.

V dohľadnej dobe by mali pribudnúť ďalšie modely. Najbližšie by sme mali priniesť motív s motýlikmi a kvietkami… Nemáme radi neurčité vzory, ani abstraktné haky-baky. Chceme, aby človek pri pohľade na košeľu povedal napríklad: Jej, cítim sa vďaka tebe ako na pláži. Aby to v ňom vyvolalo nejaké konkrétne emócie a predstavy.

Aký je muž, ktorý nosí košele Rikka Pertti?

Je to chlap, ktorý sa nebojí farieb. Nemusí mať vôbec dokonalú postavu, no nie je utiahnutý. Rád trošku vyniká a je odvážnejší.

Výraz Rikka Pertti je veľmi pôsobivý. Ako ste naň natrafili?

Budem úprimná. (Smiech.) Prezerali sme si mená a ich významy a vybrali sme také, čo spolu ladia a zároveň vypovedajú o vlastnostiach, ktoré chceme „podčiarknuť“. V našom prípade dané spojenie znamená „silný vládca, ktorý zažiari“.

Prečo by si mal zákazník zvoliť práve tieto košele?

Čo sa týka kvality, sú výborné na nosenie i žehlenie, rovnako ako naše košele Venergi. Košele Rikka Pertti sú rovnako dobré, plus majú niečo navyše. To však pochopí až ten, kto si ich oblečie.

panska kosela rikka pertti

Aké sú prvotné ohlasy?

Každý, komu sme ponúkli model Rikka Pertti, bol spokojný. Pasuje chlapom, ktorí preferujú priliehavú košeľu. Pánom, čo majú širší hrudník, ale úzke brucho a boky, totiž nevyhovujú slim strihy. Sú im trošku širšie a stále riešia, že potrebujú záševok či zúženie.  Modely Rikka Pertti im preto sedia ako uliate. Zatiaľ má najväčší úspech motív pierok. Aktuálne je u nás asi „najšalenejší“, ale práve tento model si páni s obľubou vyberajú.

Myslíte si, že je značka Rikka Pertti určená skôr mladým?

Nie. Skôr to závisí od guráže daného pána a od toho, ako sa k tomu postaví. Či chce zapadnúť a zvolí si klasiku, alebo si povie: Skúsim to. Máme aj zákazníkov – predstaviteľov staršej generácie, ktorá si povie – To chcem. Takže sme celkom milo prekvapení. Vraj je naša košeľa Rikka Pertti pútavá, príjemná a dobre sedí. Je skvelé, keď má košeľa takéto parametre.

Uvádzate, že ide o modely na každodenné nosenie. Dokážete si však košele Rikka Pertti predstaviť obliecť si aj na inú príležitosť?

Určite áno. Na rozmanité párty, narodeninové oslavy, ale pokojne i svadby, ak sú napríklad v štýle garden párty. Dáte si sako a je to super.

Ako dlho vznikal samotný koncept novej značky?

Približne rok, aby sme sa dokonale pohrali so strihom, zabezpečili látky. Ich výhodou je aj to, že sú hustejšie tkané.

Vybrali by ste model značky Rikka Pertti svojmu partnerovi?

Jednoznačne, hoci nosí číslo 47, čiže je trošku väčší. Už som naňho „hodila“ košeľu s pierkami. (Smiech.) Myslím, že pasuje aj zavalitejším.

Ako dlho už žijete košeľami?

Osobne sedem rokov. Nesťažujem si, je to stále niečo iné, musíte kráčať s trendmi. Osobnostne som však už pociťovala, že musíme prísť s nejakou zmenou. Pri sledovaní konkurencie som si všimla, že ide aj do „šalenôt“. Cítila som potrebu mať v ponuke zastúpené niečo bláznivejšie. Hoci by sme tým oslovili len percento zákazníkov, bude to niečo nové a iné. Za tie roky už niektoré košele nechcem vidieť a čudujem sa, že si daný klient opakovane kupuje ten istý model. Mne by sa to nestalo. (Smiech.) Som temperamentnejšia a milujem farby. Teraz mám napríklad oranžové nechty  a krikľavozelenú blúzku. Veď načo sa vymysleli farby, keď sa ich ľudia boja? Nech sa človek uvoľní. Život je dosť náročný, nemusíme si ho ešte nasilu robiť čierno-bielym.

Vašu klientelu tvoria páni. Akí sú to zákazníci? Vyberajú väčšinou partnerky za nich alebo je to 50 na 50?

Je to rôzne. Keď vidíme pána s partnerkou, radšej sa nestaráme – partnerka vyberá. Keď príde pán sám, väčšinou povie Vyberte mi a nechá si poradiť. Záleží nám na tom, aby vyzeral čo najlepšie, lebo nám predsa robí reklamu. Väčšinou sa nám darí dobre mu poradiť, lebo sa aj opakovane vracia s tým, že ho manželka pochválila, tak chce ešte jednu.

Ako výrobcovia viete zákazníkovi ponúknuť množstvo výhod – napríklad v podobe neštandardných veľkostí. Predpokladám, že to oceňujú.

Je to naša veľká konkurenčná výhoda. Modely prispôsobujeme a šijeme presne podľa postavy, aby sme uspokojili aj nadrozmernejších či malinkých chlapov, ktorí majú problém s rukávmi. Naozaj oblečieme každého. A pomer cena a kvalita je u nás skvelý.